Het college van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam heeft op 26 februari 2019 een aantal belangrijke documenten voor de ontwikkeling van Verdi (het gebied tussen de Amstelveenseweg, de Schinkel en de Nieuwe Meer) vrijgegeven voor inspraak.

Het belangrijkste document is de concept-Investeringsnota voor deelplan 1 Verdi. Dit deelplan gaat over het noordoostelijk deel van Verdi tussen de A10, het Burgerweeshuispad, de Stadiongracht en de Amstelveenseweg. Ook de kavel van het gebouw Infinity (de Schoen) hoort bij deelplan 1 Verdi (zie afbeelding hieronder, de rode lijn). Het college heeft de concept-Investeringsnota Deelplan 1 vrijgegeven voor inspraak met de concept-Projectnota en de verkennende milieuonderzoeken als bijlagen. Tevens heeft het college de concept-Notie Reikwijdte en Detail vrijgeven voor inspraak. Deze conceptnotitie is een eerste stap naar de milieueffectrapportage die voor het gebied moet worden gemaakt. De concept-Notitie Reikwijdte en Detailniveau geeft inzicht in de ontwikkelingen die we voorzien, beschrijft welke thema’s we ten behoeve van de milieueffectrapportage onderzoeken en hoe we dit onderzoek gaan doen.

,

  • hanneke

    says on:
    7 maart 2019 at 14:42

    Dank voor je bericht, Roland. Het is voor mij niet helder, wat ze in ons gebied nu gaan veranderen en wanneer. Kan je daar iets over zeggen?
    Met vriendelijke groet,
    Hanneke

    • Roland Postma

      says on:
      7 maart 2019 at 21:48

      Dat is niet zo maar een twee drie uit te leggen. Beste kan je de samenvatting lezen die staat bij de link die ik gestuurd heb.

  • Ruud

    says on:
    7 maart 2019 at 19:30

    Erg pessimistisch over de kruizing Amstelveenseweg IJsbaanpad nu al een probleem tijdens een aantal uren per dag waar het aanbod van verkeer niet normaal te verwerken is.
    De nota gaat uit van kleine aanpassingen waarbij voldoende doorstroming blijft plaats vinden.
    Ik heb grote twijfels bij deze verontstellingen, mede gezien de huidige praktijk.
    Minimaal verdubbeling van het verkeersaanbod leidt tot verstopping van het IJsbaanpad. Waarbij uitrijden met auto richting stad of A10 lange wachttijden zal opleveren.
    Ruud

  • Roland Postma

    says on:
    7 maart 2019 at 21:50

    Daar ben ik helemaal mee eens. Dus daar moeten we zeker op reageren.

  • hanneke

    says on:
    8 maart 2019 at 14:26

    Juist die samenvatting is voor mij niet duidelijk. Kan iemand het in gewone mensen taal kort aangeven? Dank, Hanneke

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*