Onze gas- en electrameters zijn eigendom van de netbeheerder (Liander), daar mogen we niet aankomen. Verantwoordelijkheid van bewoners begint zodra gaskabels en elektriciteitsdraden de meter verlaten. De meters worden beschermd door een kast langs de openbare weg op de steigers (eigenlijk ook openbare weg). Maar als de kast nu gaat lekken, kieren of tochten, wie is er dan verantwoordelijk voor?

Navraag bij Netty Verwaal, Gebiedsmakelaar Stadion- en Hoofddorppleinbuurt, leert dat Liander verantwoordelijk is voor onderhoud en beheer van deze kasten. Kiert of tocht je meterkast of is er anderszins iets mee, neem direct contact op met Liander. Laat je niet van het kastje naar de muur sturen.

 

Eén reactie,

  • Ruud

    says on:
    1 april 2016 at 14:45

    In de zomer van 2014 ontving ik een brief van LIANDER met als onderwerp vervanging Walkasten door LIANDER.
    Hierin schrijft LIANDER als netwerkbeheerder, dat de zogenaamde walkast de toestand waarin deze verkeerd is een zorg die in beginsel voor uw eigen verantwoordelijkheid komt.
    De contact persoon van LIANDER is Piet Klijn te 06 46199920.
    Deze schreef mij indertijd dat zij de walkast zouden vervangen zodat deze aan de huidige normen zou voldoen. Ik heb telefonisch bezwaar gemaakt tegen overdracht van deze verantwoordelijkheid. Kast staat op de openbare weg en is nimmer vervangen.
    Het geheel staat dus wat haaks op de conclusie dat LIANDER verantwoordelijk is en blijft voor de kast waaruit Gas en stroom geleverd wordt en waarin ook hun meter is geplaatst. copy van de brief LIANDER heb ik in mijn bezit.
    groet Ruud

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*